Forbered deg til Black Friday – del 2

4 min å lese08 november 2021

I år markeres Black Friday 26. november, og driver du innen netthandel kan du forvente stor pågang av ordre i de neste ukene. Det er derfor viktig at du forbereder deg med å skaffe emballasje til å få sendt ordrene dine på en effektiv og trygg måte.

For å hjelpe deg vil vi dele noen tips til valg av emballasje slik at Black Friday 2021 blir en suksess. Denne gang fokuserer vi på pakkefyll og beskyttelse.

Se også vårt forrige innlegg – forbered deg til årets Black Friday – del 1.

Start med å tenke på hvordan du vil beskytte varene dine

Visste du at hele 8% av Black Friday-ordrene kommer skadet frem til mottaker, og at en betydelig andel av kundene mener at dette skyldes feil valg av emballasje? Dette er funn fra en måling i Storbritannia, og 40% av respondentene mener at feilen ligger i feil håndtering av transportører. Samtidig er det 15% av kundene som tilskriver skadene bruk av utilstrekkelig emballasje.

Vi i RAJA anbefaler deg å bruke pakkefyll og beskyttelse av høy kvalitet. Målet med dette er fremfor alt å beskytte produktene dine, men også å beholde kundene dine. Husk at på Black Friday vil du motta mange bestillinger fra nye kunder. Da bør du benytte anledningen til å gi et godt førsteinntrykk gjennom miljøvennlig emballasje av god kvalitet.  

Black Friday er en stor dag for julehandelen 

Under Black Week/ Black Friday skjer en stadig økende andel av julehandelen. Hovedårsaken til at dette skjer er at forbrukerne håper Black Friday vil gi tilgang til de mest ettertraktede tilbudene. Ifølge KPMGs årlige detaljhandelsundersøkelse,i 2019, gjorde 57% av britene som kjøpte en vare på Black Friday det for å få høye rabatter.

netthandel

Samtidig er det en klar trend at stadig mer av Black Friday-handelen skjer på nett. Tjenesten Klarna kunne melde om en sterk økning i 2020, med en vekst på 42 % i netthandelen under Black Week. De mest populære varegruppene under denne handelsbegivenheten er klær, hjemmeelektronikk og skjønnhets- og helseprodukter. 
 

Uken etter Black Friday – en utfordring for logistikken 

Uken etter Black Friday er sannsynligvis årets travleste uke for pakking og utsendelser av varer fra nettbutikker. Dette innebærer en stor utfordring for alle som er ansvarlig for pakking, transport og levering av varer. De må jobbe så raskt, effektivt og godt organisert som mulig for å få varene frem i perfekt stand til riktig kunde på kortest mulig tid. 

mange pakker som skal sendes

Husk god beskyttelse av dine Black Friday-ordre

Det er viktig hele året med god beskyttelse av produktene du sender fra din nettbutikk, slik at de ikke blir skadet under transport. Det er en del av den gode kundeopplevelsen du vil skape for kundene dine. På Black Friday får dette imidlertid en enda større betydning.

  • Mange kunder handler kanskje i din nettbutikk for første gang, siden de benytter seg av et av deres Black Friday-tilbud. Hvilket inntrykk de får av nettbutikken da kan avgjøre om de blir lojale kunder videre, eller om det blir med det ene kjøpet.
  • Julehandelen er en ekstra viktig handel for mange kunder. Hvis det de kjøper skal gis bort i julegave, har kundene gjerne ekstra høye forventninger til varen de kjøper. Hvis de da mottar en pakke som er skadet kan de bli svært skuffet.
pakkefyll er viktig for å beskytte varene dine

RAJAs anbefalinger til pakkefyll og beskyttelse av produktene fra nettbutikken din:

Vi anbefaler deg å optimalisere nettbutikken med miljøvennlig pakkefyll som passer til de produktene du selger.

Her finner du et utvalg av miljøvennlig emballasje for nettbutikker

Noen alternativer til pakkefyll og beskyttelse: 

miljøvennlig pakkefyll og beskyttelse

Kjøp inn alt du trenger nå, så er du godt forberede til årets Black Friday-bestillinger.

Og husk at hos RAJA kan du også finne et godt utvalg av julegavepapir, gaveposer og annen gaveemballasje.

Vi håper alle kundene dine blir fornøyd med å motta varene i god stand.

RAJAs nettbutikk finner du mer enn 3000 produkter, alltid på lager!

    Mest leste temaer