Black Friday med RAJA

4 min å lese17 oktober 2019

Black Friday 2019 går av stabelen 29. november. I fjor trakk nordmenn kortet for 3,6 milliarder kroner og sørget for en økning i antall transaksjoner med 70% hos Klarna.

Det er med andre ord et skred av ordrer som skal behandles og sendes fra norske nettbutikker. Sørg for at du har fylt opp lageret med de beste emballasjeproduktene!

I dette innlegget vil vi hjelpe deg med å velge riktig emballasje til ditt behov for å gjøre Black Friday til en suksess.

Beskyttelse

Visste du at så mye som 8% av Black Friday-forsendelsene kommer skadet frem til mottaker? En betydelig prosentandel av brukerne mener feilen kommer av dårlig emballasje.

Vi i RAJA® anbefaler å velge pakkefyll og beskyttelse av god kvalitet for å beskytte og låse produktene dine under forsendelse. Husk at du på Black Friday vil motta mange ordre fra helt nye kunder. Benytt sjansen til å gi et helt upåklagelig førsteinntrykk med effektiv, attraktiv og bærekraftig emballasje.

Black Friday, datoen da 50% av julekjøpet gjøres


Forbrukerne tar julehandelen tidligere og tidligere. Dette er ikke fordi vi har blitt så flinke til å planlegge, men rett og slett fordi vi håper Black Friday skal gi oss kuppene vi leter etter. 
Den årlige detaljhandelsundersøkelsen for KPMG viser at 57% av britene som skaffet seg noe på Black Friday, gjorde det med vilje på den datoen for å få saftige rabatter.

På en annen side avslører den siste Salesforce Holiday Shopping Report (laget med data fra USA, Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Canada, Australia, New Zealand og Norden) at brukerne i 2018 hadde gjort 50% av julehandelen sin før 3. desember . Faktisk bidro den såkalte Cyber ​​Week (med dagene før og etter Black Friday) til at butikker (detaljister) hadde 37% overskudd oppnådd gjennom hele jula.

Uken etter Black Friday, en utfordring for ordreforberedelser og logistikk

I uken etter Black Friday øker volumet av pakker som skal håndteres av speditører med ikke mindre enn 68% sammenlignet med uken før. Dette bekreftes av dataene som er samlet inn i USA av Luxer One. Denne situasjonen utgjør en stor utfordring for de som har ansvar for ordrebehandling og distribusjon: vi må jobbe raskt, effektivt og organisert for å sikre at produktene når riktig kunde i perfekt stand på kortest mulig tid.

Viktigheten av innpakning for Black Friday -bestillinger

Å sikre tilstrekkelig beskyttelse av produktene til din e-handel / nettbutikk slik at de ikke ødelegges under transport er viktig hele året. Det er en del av arbeidet med å gjøre handleopplevelsen god. På Black Friday får det enda en dimensjon:

  • Mange kunder vil ha den første kontakten med merkevaren din og dra nytte av tilbudene Det er din mulighet til å skape lojalitet … eller å miste dem for alltid.
  • Julehandelen er spesielt spennende. Som vist fremhever Luxer One at forbrukerne etter Black Friday bruker 43% kortere tid på å hente «kuppene» sine på postkontoret/hentestasjon enn i resten av året (9,4 timer sammenlignet med nesten dobbelt, 16,4). I denne sammenhengen med stor forventning er det ekstremt skuffende om pakken er skadet .

Flere studier utført i Storbritannia har vist at 8% av produktene som er bestilt på Black Friday kommer frem i dårlig stand. Av disse er omtrent 30% så skadet at de ikke er egnet til bruk. 40% av de spurte anser at feilen er som følger av feil håndtering av budfirmaene. Så mange som 15% skylder på dårlig emballasje.

Hva slags fyll- og beskyttelsesemballasje skal brukes på Black Friday?

RAJA® foreslår til årets Black Friday at du optimaliserer emballasjen til nettbutikken din med miljøvennlige fyllmaterialer.  Her er noen av våre alternativer:

Unngå skuffede kunder på grunn av skader under frakt og bestill kvalitetsemballasje til årets Black Friday allerede nå. I nettbutikken vår finner du mer enn 2300 produkter, alltid på lager!

Kommer RAJA® til å ha gode priser under Black Friday 2019?

Meld deg på nyhetsbrevet vårt så går du ikke glipp av fremtidige nyheter og kampanjer – inkludert Black Friday ?

    Mest leste temaer