Styrk merkevaren din med emballasje med eget trykk

3 min å lese 06 februar 2023

Å bruke ditt eget merkevaredesign på emballasjen er en effektiv måte å styrke merkevaren på. Du bidrar til økt gjenkjenning av merkevaren når kundene ser produktene dine på nettet, i butikk eller når de blir levert av bud eller i posten.

Hvordan går du frem for å ta i bruk emballasje med eget trykk?

Esker med trykk er en ideell måte å kommunisere merkevaren din på. Ikke bare vil det få eskene dine til å se penere og mer fristende ut for kunden, det vil også gjøre unboxing-opplevelsen bedre. I tillegg gjør esker med trykk noe som i utgangspunktet er beskyttende emballasje for lagring eller transport, om til noe som kan både bygge merkevare, skape kundelojalitet og bidra til økt salg og gjenkjøp.

En enkel måte å komme i gang med esker med trykk er ganske enkelt å trykke din logo på eskene. Du kan eventuelt trykke logoen sammen med et pent mønster. Trykt logo på esken kan være veldig effektivt hvis den er godt utformet og godt plassert.

Utseendet og følelsen av emballasje og unboxing-opplevelsen er avgjørende i disse dager for å skape et godt inntrykk av merkevaren din. Et godt inntrykk kan også høste positive anmeldelser på nettet og på sosiale medier.

Å legge til informasjon som din nettadresse, rabattkoder eller informasjon om varene kan være veldig nyttig, og hvis det jobbes inn i et fint design, kan det også være et attraktivt tillegg til esken.

Men det handler om mye mer enn bare det estetiske ved å ha en tilpasset eske. Å trykke viktig informasjon for kundene på eskene dine kan brukes til å opp- og krysselge, tilby rabatter og lojalitetsfordeler og i økende grad fungere som et virkemiddel for å koble den fysiske emballasjeverdenen med nettbutikken din. Eksempelvis kan en QR-kode, gjerne innarbeidet i et informativt design, gi flere detaljer om produktene, merket, bærekraft- og resirkuleringsinformasjon om produktene, eller informasjon om hvordan du kan gjenbruke esken. Alt er mulig!

Noen flere eksempler på informasjon som kan trykkes på emballasjen:

  • Din logo
  • Nettadresse
  • Kontaktinformasjon som e-post eller telefonnummer
  • Rabattkode
  • Informasjon om varene
  • Aktuelle tilbud eller kampanjer

esker med din merkevare

Du kan lese mer om RAJAs utvalg av spesialtilpasset emballasje her.

 

Hvordan komme i gang?

Det første du må gjøre er å velge riktig størrelse på eskene dine. Deretter må du jobbe med hvordan eskene skal designes, og hvilken informasjon du ønsker å ha med. Ta gjerne kontakt med oss i RAJA for råd og veiledning i mulighetene. Du treffer oss på telefon 406 93 400 eller via post@rajapack.no.

Du kan også ta i bruk emballasje med eget trykk på andre og enklere metoder, gjennom eksempelvis:

  • Tape med trykk
  • Etiketter med trykk
  • E-handelsposer med trykk
  • Pappkonvolutter med trykk

Disse løsningene vil også være rimeligere alternativer enn esker med trykk, og kan være en god løsning for å komme i gang.

RAJAprint

Tape med trykk kan du enkelt bestille selv i vårt RAJAprint-verktøy. Her kan du velge mellom miljøvennlig papirtape, PP- eller PVC-tape.

Er du usikker på hvilken emballasje med trykk som passer best for din nettbutikk? Ta gjerne kontakt med oss for å få vite mer om mulighetene.

Mest leste temaer