22 51 40 00
(8 - 16)
Bruk for store mengder?
Få et uforpliktende tilbud
4,4/5
Vi har fornøyde kunder
0
Fortsett å handle der du slapp

Bli med på jubileumsfeiring!

Se alle spesialtilbud, gaver og overraskelser!

TIL OG MED 12. JULI

Finn gullbilletten!

Bestill nå for å ha muligheten til å finne en av våre gullbilletter som kan være gjemt i din forsendelse. Finner du billetten vinner du en hemmelig gave.


Et stort utvalg jubileumstilbud til deg

Best Prices

Mer enn 250 Bestselgere til den beste prisen! RAJA hjelper deg å holde budsjettet hele året.

HOLD DEG TIL BUDSJETTET

Reduserte priser

I løpet av vårt 70-årsjubileum kan du dra nytte av reduserte priser på et utvalg artikler!

SE VÅRE TILBUD

Jubileumstilbud

Eksklusive tilbud i forbindelse med vårt 70-årsjubileum.

KJØP NÅ

Fun fact's om RAJA…

Visste du at den første RAJA-katalogen ble lansert i 1975?

Daniele Kapel-Marcovici, som fortsatt er administrerende direktør for RAJA-gruppen, lanserer den første katalogen for å støtte sine uteselgere.

Den er i svart-hvitt, med 24 sider, 365 produkter og distribueres i
10 000 eksemplarer.

Selskapets lanserer en ny logo som moderniserer selskapets image.


Oppdag historien til RAJA-gruppen

50-tallet... Entreprenørånd

RAJA blir født

Den 10.juli 1954 oppretter Rachel Marcovici, sammen med Janine Rocher, et selskap som selger gjenbrukte pappesker. Kombinasjonen av de første stavelsene i fornavnet deres danner navnet RAJA. Kundene deres er små Paris-bedrifter som leter etter billige esker tilgjengelig i små mengder. Janine forlater selskapet året etter. Det unge selskapet er lokalisert i det 20. arrondissementet i Paris, i lokaler på 250 m². "Fru Marco" ser etter partier med brukte pappesker i god stand fra forhandlere som ikke lenger har bruk for dem. "Moren min var en moderne og vågal kvinne, fordi det å starte egen bedrift på den tiden var en ekte utopi! Hun visste at det å tjene til livets opphold var nøkkelen til en kvinnes selvstendighet." Danièle Kapel-Marcovic

1954
RAJA blir født
Maurice Marcovici slutter seg til selskapet

Maurice Marcovici, Rachels ektemann, slutter seg til selskapet og tar ansvar for ledelse og administrasjon. "Min far forlot aldri kontoret, og min mor forlot aldri feltet." Danièle Kapel-Marcovic

1956
Maurice Marcovici slutter seg til selskapet
Starten på suksesshistorien

Takket være konseptet og den energiske ledelsen, blir Cartons RAJA raskt en suksess. Utvalget av gjenbrukte pappesker blir etter hvert supplert med kraftpapir.

1956
Starten på suksesshistorien

På slutten av 50-tallet har Cartons RAJA 10 ansatte og omsetningen når en million franc (150 000 €).

60-tallet… Innovasjon og vekst

Danièle Marcovici slutter seg til Cartons RAJA

Danièle, datteren til Rachel, er bare 16 år da hun begynner i Cartons RAJA. Gjennom kontakt med kunder lærer hun det grunnleggende om virksomheten og viktigheten av tillitsfulle relasjoner, å lytte til kundenes behov, utmerket service og produktkvalitet. "I 10 år besøkte jeg bedrifter rundt i Paris for å gi dem råd og tilby dem den beste emballasjen tilpasset deres behov. Det var en utmerket opplæring!" Danièle Kapel-Marcovici

1962
Danièle Marcovici slutter seg til Cartons RAJA
Innovative produkter og kommunikasjon

"Fru Marco" er alltid på utkikk etter nye produkter og får enerett i Frankrike på den vatterte Jiffy-konvolutten. For å gjøre produktene sine kjent i hele Frankrike lanserer hun sine første trykte brosjyrer som reklame, en veldig innovativ salgsmetode på denne tiden.

1965
Innovative produkter og kommunikasjon
Cartons RAJA flytter til Belleville

Bedriften vokser og den trenger mer plass. Cartons RAJA flytter til rue Rampal, i Belleville-distriktet. Det blir hovedkvarteret til RAJA i nesten 30 år. De har da 30 ansatte

1968
Cartons RAJA flytter til Belleville

70-tallet... Emballasje: et blomstrende marked

Fremveksten av plastmaterialer revolusjonerer emballasjeverdenen. RAJA utvider sitt produktutvalg med selvklebende tape, ruller med bobleplast og Flo-pak, for å møte kundenes behov.

Eksklusivt RAJA

l 1970 lanseres RAJALIST pakkseddellommer.

1970
Eksklusivt gis RAJA
Profesjonelle utstillere

Salgsteamet deltar på en rekke messer for å markedsføre selskapets produkter

1973
Les salons professionnels
Den første RAJA-katalogen

Danièle Kapel-Marcovici lanserer den første katalogen for å støtte sine uteselgere. Den er i svart-hvitt, med 24 sider, 365 produkter og distribueres i 10 000 eksemplarer. Selskapet lanserer en ny logo som moderniserer selskapets image.

1975
Den første RAJA-katalogen
Lageret sikrer at alle produkter er tilgjengelige på lager!

“Maurice Marco” kjøper en tomt i det nye industriområdet Gonesse i Paris, og bygger et lager på 2000 m². Dette blir innviet i 1978. Senere blir bygget utvidet flere ganger, og ender til slutt på 15 000 m².

1977
Lageret sikrer at alle produkter er tilgjengelige på lager!
1. Oscar for emballasje

I 1978 mottar skumkonvoluttene RAJAMOUSSE en emballasje-Oscar.

1978
1. Oscar for emballasje

80-tallet... Kataloger, en kilde til vekst!

Danièle Kapel-Marcovici tar over som daglig leder

Selskapet har en omsetning på 54 millioner franc (8 millioner euro) og har 50 ansatte. Det er dynamisk og innovativt, og er anerkjent for produktkvalitet og rask levering. Den nye daglige lederen lanserer en ny kommersiell strategi med katalogsalg, med mål om å erobre det nasjonale markedet. “Min ambisjon var å vinne nye kunder og samtidig opprettholde det grunnleggende i selskapet: produktkvalitet, lagertilgjengelighet og utmerket service.” Danièle Kapel-Marcovici

1982
Danièle Kapel-Marcovici tar over som daglig leder
Katalogforsidene er et blikkfang.

3 forsider: “Prisrevolusjonen”, "Frihet til å velge”, “All emballasje på 48 timer.. Oppdrag utført!”

1983
Katalogforsidene er et blikkfang.
En ny emballasje-Oscar

l 1986 går en ny emballasje-Oscar innen innovasjon til bobleplast i en dispensereske

1986
En ny emballasje-Oscar
Innovativ distribusjonssenter

Den unge lederen strukturerer selskapets organisasjon og innarbeider en sterk bedriftskultur. Gonesses' distribusjonssenter utvides gradvis for å utvide utvalget av produkter tilgjengelig fra lager. Bestillinger leveres innen 24 timer i Paris-regionen og innen 48 timer i resten av Frankrike. Dette er unikt på markedet! RAJA etablerte seg på slutten av 1980-tallet som nummer 1 i Frankrike innen emballasjedistribusjon.

1989
Des services à la pointe de l'innovation

Katalogen inneholder 1000 produkter og selskapet omsetter for 100 millioner franc (15 millioner euro).

90-tallet… Erobringen av Europa

RAJA etablerer seg veldig raskt i de europeiske hovedmarkedene

Cartons RAJA blir til RAJA

Siden etableringen av selskapet har en rekke emballasjeartikler blitt lagt til sortimentet. Katalogen tilbyr nå 1500 produkter på lager. Vedlikeholds- og hygieneutstyr samt noe lagerutstyr kompletterer sortimentet. Navneendringen kommer sammen med en ny logo som uttrykker at selskapet er moderne og dynamisk.

1990
Cartons RAJA blir til RAJA
Et selskap basert på sterkt medarbeiderengasjement

Fra 1982 har RAJA hatt et eget medarbeiderråd for sine ansatte, og i 1991 oppretter selskapet en avtale om overskuddsdeling med de ansatte. Slik blir de ansatte sterkere knyttet til RAJAs resultater.

1991
Et selskap basert på sterkt medarbeiderengasjement
Et emballasjesystem belønnet med en ny emballasje-Oscar

RAJA lanserer et innovativt papiremballasjesystem, Padpak, eksklusivt for Frankrike, som vinner en emballasje-Oscar.

1992
Et emballasjesystem belønnet med en ny emballasje-Oscar
40 år!

I 1994 feirer RAJA 40 år med utvikling av sine kunder i Frankrike og vender blikket mot resten av Europa.

1994
40 år!
RAJA gjør sitt første oppkjøp: BINPAC i Belgia

Binpac er et lite emballasjeselskap med 15 ansatte. Selskapet går nå i gang med å selge gjennom kataloger, basert på RAJAs modell. I 1999 blir det bygget et nytt distribusjonssenter i Tongeren, like ved den nederlandske grensen. I dag er RAJA Belgia ledende på sitt marked og leverer til kunder i 7 land fra sitt 68 000 m² store distribusjonssenter, det største i Europa!

1994
RAJA gjør sitt første oppkjøp: BINPAC i Belgia
Et nytt distribusjonssenter: en strategisk beslutning for fremtiden

I 1995 tar Danièle Kapel-Marcovici beslutningen om å anskaffe en ny tomt i Paris Nord, nær Roissy. Kontorbygget renoveres og lageret utvides slik at alle teamene fra Paris-hovedkvarteret og Gonesse-lageret kan samles der. Det nye distribusjonssenteret på 43 000 m² gjør det mulig å levere i hele Frankrike, utvide tilbudet og doble antall tilgjengelige produkter på lager. Siden den gang har distribusjonssenteret i Paris Nord blitt det europeiske hovedkvarteret til RAJA Group.

1997
Et nytt distribusjonssenter: 
en strategisk beslutning for fremtiden
Utvidelse til Nederland

Binpac bygger på sine suksesser i Belgia, og etablerer seg i Breda, Nederland, med et salgsteam og opprettelse av en egen katalog.

1997
Utvidelse til Nederland
Kjøp av Aid-Pack i Storbritannia

RAJA krysser den engelske kanal og kjøper opp et emballasjeselskap med 1500 produkter på lager og 10 000 kunder. Idag holder RAJA UK til i Milton Keynes, og tilbyr 5000 produkter til kundene sine.

1998
Kjøp av Aid-Pack i Storbritannia
RAJA oppnår ISO 9002 kvalitetssertifisering

I 2003 blir RAJA ISO 9001-sertifisert, og deretter ISO 14001-sertifisert i 2011.

1998
RAJA oppnår ISO 9002 kvalitetssertifisering
Lansering av RAJAPACK Tyskland

For å betjene det største europeiske markedet etablerer RAJA seg utenfor Stuttgart, åpner et kundesenter og lanserer en katalog med et utvalg av 1200 produkter på lager. Året etter oppretter RAJA Tyskland sin nettside, slik som andre selskaper i gruppen.

1999
Lansering av RAJAPACK Tyskland

På 10 år har selskapet ganget omsetningen med 5 og har over 200 ansatte.

2000-tallet… Fra katalogsalg til e-handel

Europeisk vekst skyter fart med nye datterselskaper i Frankrike og oppkjøp av spesialiserte distributører.

RAJA lanserer nettbutikk

Med et utvalg på 6000 produkter er RAJA en pioner innen digital markedsføring for bedriftsmarkedet, og det første selskapet som selger emballasje på nett. "Vi var allerede spesialister på katalog-, telefon- og feltsalg, og ved å legge til nettsiden ble vi en fullstendig flerkanalsdistributør. En ny, praktisk og rask måte for våre kunder å se utvalget og legge inn sine bestillinger." Danièle Kapel-Marcovici

2000
RAJA lanserer nettbutikk
Alltid utvikling i fokus!

RAJA lanserer en ny generasjon tidsbesparende esker med rask montering og forsegling. l 2000 mottar RAJA en emballasje-Oscar for forstrukket håndstrekkfilm. Den bruker mindre plast og er enkel å påføre.

2000
Alltid utvikling i fokus!
RAJAPACK Spania

Det nye selskapet RAJAPACK Spania tilbyr 1000 produkter i sin katalog og på sin hjemmeside. Produktene leveres over hele Spania fra distribusjonssenteret i Barcelona.

2003
RAJAPACK Spania
RAJAPACK Østerrike

Fra oppstart tilbyr RAJAPACK Østerrike mer enn 2500 produkter tilgjengelig på lager.

2004
RAJAPACK Østerrike
RAJA feirer sitt 50-årsjubileum

Gründeren og hennes datter: 2 generasjoner feirer selskapets jubileum sammen.

2004
RAJA feirer sitt 50-årsjubileum
Opprettelse av RAJA Danièle Marcovici stiftelsen

Danièle Kapel-Marcovici oppretter den første franske stiftelsen dedikert til å kjempe for kvinners rettigheter. Stiftelsen støtter foreninger som hjelper kvinner, i Frankrike og rundt om i verden. Siden 2006 har mer enn 750 prosjekter blitt støttet i 57 land gjennom et budsjett på mer enn 17 millioner euro. "Jeg har alltid ansett at virksomhetens rolle ikke bare er økonomisk, men også sosial og samfunnsmessig. Av denne grunn, og takket være den økonomiske suksessen til RAJA, bestemte jeg meg for å opprette RAJA-Danièle Marcovici Foundation." Danièle Kapel-Marcovici

2006
Opprettelse av RAJA Danièle Marcovici stiftelsen
RAJAPACK Italia

RAJAPACK Italia flytter inn i sitt distribusjonssenter og kontorer i Castel San Giovanni, sør for Milano. De tilbyr mer enn 1400 produkter tilgjengelig på lager.

2006
RAJAPACK Italia
RAJAPACK Tsjekkia

RAJA begynner sin erobring av de sentraleuropeiske markedene og setter opp teamet sitt i Praha. RAJAPACK Tsjekkia lanserer sin katalog og nettside.

2007
RAJAPACK Tsjekkia
Oppkjøp av L'EQUIPIER

Oppkjøpet av dette lille franske selskapet som leverer hygiene- og rengjøringsprodukter er det første steget RAJA tar for å skaffe seg nye markedsandeler.

2007
Oppkjøp av L'EQUIPIER
RAJAPACK Sveits

RAJAPACK Sveits etablerer seg i Basel og tilbyr et utvalg av 3800 produkter til sine kunder via sin katalog og nettside.

2008
RAJAPACK Sveits

RAJA har 1350 ansatte og omsetningen i Europa er på mer enn 400 millioner euro. Selskapet tilbyr mer enn 9000 produkter

Årene 2010-2020… RAJA-gruppen tar markedsandeler

Sterke samfunns- og miljøforpliktelser

Oppkjøp av WELCOME OFFICE

Nye markedsandeler tas med oppkjøpet av dette franske selskapet, som selger kontorrekvisita og møbler.

2010
Oppkjøp av  WELCOME OFFICE
Oppkjøp av Crosstrade

Oppkjøpet av det lille emballasjefirmaet Crosstrade gir RAJA muligheten til å starte på det polske markedet med 2500 produkter.

2010
Oppkjøp av Crosstrade
Oppkjøp av Postemballasje

RAJA lanseres på det skandinaviske markedet, takket være oppkjøpet av en emballasjedistributør lokalisert i Oslo med et utvalg på 2000 produkter.

2010
Oppkjøp av Postemballasje
RAJAPACK Danmark

RAJAPACK Danmark lanserer sin katalog og nettside for å tilby sitt utvalg.

2010
RAJAPACK Danmark
Oppkjøp av CENPAC

En stor aktør innen emballasjedistribusjon i Frankrike, Cenpac, er spesialist på industriell emballasje og matemballasje. Selskapet har et nettverk av regionale kontorer og dyktige selgere. Det har nettopp etablert et stort lager i Paris-regionen og har 400 ansatte.

2010
Oppkjøp av CENPAC
RAJAPACK Sverige

RAJA styrker sin tilstedeværelse i Skandinavia med oppstart av RAJAPACK Sverige, som tilbyr et utvalg av 2000 produkter i katalog og på nett. Siden 2020 har de betjent kunder fra de 3 skandinaviske landene i sitt distribusjonssenter på 9000 m².

2012
RAJAPACK Sverige
Lansering av handlingsprogrammet for Kvinner & miljø

Handlingsprogrammet blir opprettet av RAJA-Danièle Marcovici Foundation etter FNs klimakonferanse i Paris. Programmet skal støtte prosjekter som er forpliktet til kvinner og miljø.

2015
Lansering av handlingsprogrammet for Kvinner & miljø
Oppkjøp av Morplan

RAJA-gruppen fortsetter sin utvidelse med oppkjøpet av Morplan som leverer innredning og utstyr til butikker.

2015
Oppkjøp av Morplan
Etablering av RAJA Slovakia

RAJA styrker sine posisjoner i Sentral-Europa

2016
Etablering av RAJA Slovakia
Etablering av RAJA Portugal

RAJA styrker sine posisjoner på den iberiske halvøy.

2016
Etablering av RAJA Portugal
Oppkjøp av UDOBAR

Oppkjøpet av UDOBÄR styrker RAJAs tilstedeværelse i Tyskland, Sveits og Østerrike. Selskapet spesialiserer seg på distribusjon av håndterings-, lager- og kontorutstyr, og de har en nettside med over 100 000 produkter.

2017
Oppkjøp av UDOBAR
Strategisk diversifisering

RAJA-gruppen satser sterkere på kontorrekvisita og møbler med oppkjøp av 10 nye selskaper i Europa. Konsernet blir ledende innen netthandel i dette markedet! "Disse oppkjøpene passer perfekt med vår strategi om å være en partner for bedrifter for alle deres behov for emballasjeløsninger, kontorrekvisita og industrielt utstyr i hele Europa." Danièle Kapel-Marcovici

2019
Strategisk diversifisering
Oppkjøp av Bernard

Bernard er et ledende selskap innen salg av hygiene- og rengjøringsprodukter i Frankrike og Belgia, og tilbyr et utvalg av 16 000 produkter til sine kunder.

2019
Oppkjøp av Bernard
Oppkjøp av JPG

JPG, som har vært spesialist på kontorrekvisita og møbler i 45 år, tilbyr sine kunder et utvalg av 40 000 produkter levert fra det 25 000 m² store distribusjonssenteret nord for Paris. Selskapet har 400 ansatte.

2019
Oppkjøp av JPG
Oppkjøp av Mondoffice

Leder innen salg av kontorrekvisita og møbler i Italia. Selskapet ble opprettet i 1984 i Biella, nær Milano. Selskapet har 300 ansatte og tilbyr 40 000 produkter til sine kunder som leveres fra distribusjonssenteret på 16 000 m²

2019
Oppkjøp av Mondoffice
Oppkjøp av Kalamazoo

De er spesialister på salg av kontormøbler og tilbyr hele 25 000 produkter. Varene leveres fra det 12 000 m² store distribusjonssenteret i Bilbao.

2019
Oppkjøp av Kalamazoo
Oppkjøp av Viking

Viking, et amerikansk selskap, etablerte seg i Europa i 1990 og ble en sterk aktør i kontorrekvisitamarkedet. 7 nye Viking-selskaper blir integrert i RAJA-gruppen: Viking Storbritannia, Viking Irland, Viking Tyskland, Viking Sveits, Viking Østerrike, Viking Nederland og Viking Belgia. Hvert selskap tilbyr, på sin nettside og i sin katalog, et utvalg på 40 000 produkter levert fra 2 store, moderne distribusjonssentre i Tyskland og Storbritannia. RAJA Group ønsker 1500 nye ansatte velkommen.

2021
Oppkjøp av Viking
RAJA styrker sitt samfunnsengasjement

RAJA stadfester sine samfunnsforpliktelser i sin første bærekraftsrapport. Selskapet fortsetter å satse på ansvarlige innkjøp: - ved å favorisere lokale kjøp: 86 % av produktene er laget i Europa - ved å fremme salg av innovativ, mer miljøansvarlig emballasje - gi råd til kunder om god emballasjepraksis.

2020
RAJA styrker sitt samfunnsengasjement
Etablering av RAJA Ungarn

RAJA Ungarn, basert i Budapest, tilbyr 3000 produkter tilgjengelig fra lager.

2021
Etablering av RAJA Ungarn

Historien fortsetter med dere…